«Катерині сказали туди не лізти»: власник харківського картинг-клубу пояснив відмову влади відкривати прокат у Полтаві

«Катерині сказали туди не лізти»: власник харківського картинг-клубу пояснив відмову влади відкривати прокат у Полтаві

Харківський підприємець не зміг отримати дозвіл на прокат картів у Полтаві, тому організував бізнес у Лозовій. Він хотів вести перемовини із Катериною Ямщиковою, але здивувався, що «головний у місті» Євген Дикань

Минулого літа до Полтави приїхав картингіст із Харкова Сергій Голуб. Він звернувся до Полтавської міськради із пропозицією відкрити у нашому місті прокат на базі спортивно-технічного комплексу «Лтава».

У Полтаві діє дитяча спортивна школа картингу. Голуб запропонував інший формат — «приїхав та поїхав». Кожен охочий міг би взяти карт на певний час, тренуватися і проводити змагання між знайомими. Для цієї справи Сергій Голуб створив ГО «Український картинг клуб» та замовив в Іспанії десять картів Sodi RT8 270 CC. Підприємець просив міськраду надати доступ до картингової траси на один вікенд в місяць і під час вільних буднів.

Проте у нього не вийшло домовитися ні з міською владою, ні з чинним директором СТК «Лтава» Андрієм Приходьком. Зрештою Сергій Голуб покинув Полтаву і поїхав в Лозову Харківської області, де у співпраці із міськрадою планує відновити старий картодром.

Сергій Голуб залишив Полтаву, але наостанок розповів про перепони, які чинила міська влада:

— Наші карти не такі швидкі й важкі, як професійні. Ми хотіли зробити карти, де ви б могли взяти собі заїзд за доступні кошти. На ринку оренда картів становить 300-400 грн. Я намагався пояснити цю ідею, але керівник управління спорту пан Кислов, мене навіть не вислухав.

Ваша влада робить усе можливе, щоб з нею не можливо було працювати. Мені сказали зробити розрахунки та показати свій проект. Я попросив технічне завдання для того, щоб знати, що потрібно розписати. Мені його не дали.

І ніхто не сказав мені «ні», просто придумали різні причини й затягували час. Наприклад, пан Кислов відправляв мені листи звичайною поштою, а не на електронку чи месенджер. Причому у цих відповідях нічого не було по суті. Я зрозумів, що якесь просте питання у вашому місті можна вирішувати роками й результату не буде.

Я підготувався до зустрічі із Катериною Ямщиковою, покладався на неї, бо вона представниця молодої команди. Пані Катерина запізнилася на 3 хвилини, а її заступник Пархоменко сказав, що починаємо без неї. Я так зрозумів, що на Катерину Ямщикову має великий вплив Євген Дикань. Їй сказали, що це їхня тема (Диканя з Пархоменком), тому у сферу комунального майна їй не потрібно лізти. Цей Дикань на мене кричав, я не знаю, що я йому зробив. Він має вплив і, скоріше за все, найбільший вплив у Полтавській міській раді. Він навіть Катерину затикав. Я сказав, що довіряю новим обличчям, новій команді. Але він просто в присутності всіх говорить, що Катерина тимчасово обіймає посаду секретаря і її рішення нічого не означає.

У Полтаві ніхто ні за що не хоче відповідати. Прийшли купа людей, мене брудом облили, кричали, що я брехун, що я аферист. Я приїхав у ваше місто і мене так зустріли.

Добре, давайте я буду працювати і платити скільки треба, але з департаментів і управління ніхто нічого не робить. У мене є офіційні відповіді (листи від 01.02.2024 та 13.02.2024) від департаменту комунального майна, що СТК «Лтава» не перебуває в переліку закладів, які можна задавати в оренду. Тоді питання, а як Приходько проводив свої змагання? Причому автомобільні гонки на картинговій трасі. Вони говорили, що в мене немає команди, але у мене все є. Співзасновник моєї організації — майстер спорту України з картингу. Він організатор змагань, пілот з досвідом. Я так розумію, пана Приходька призначено директором СТК «Лтава» і під цю людину змінили статут підприємства.

Я говорив з Приходьком, щоб працювати разом на картодромі. Він відповідав, що ми можемо приїхати в якісь дати, заплатити йому гроші й поїхати. А де зберігати прокатні машини? Я ж не буду возити їх кожного дня з Харкова до Полтави. Всі бокси зайняті, хтось там ремонтує машини. Поставити свої бокси нам також не дозволили.

Ямщиковій я говорив, що проект із кратингом може бути гарний піар для влади. Показати, що місцева влада відкрита до людей з інших областей. Але люди у владі хочуть зберегти початкові порядки й впливи на майнові об’єкти міської громади. Зараз я вже розумію, було б дивно, якби нас пустили на картодром. Може вони хотіли від мене, щоб я щось дав, але такі вчинки не відповідають принципам спорту.

Ми домовилися відкрити карти в Харкові, це після того, як знищили ТЕЦ, знищили всю енергогенерацію в місті й почалися щоденні обстріли КАБами. Чому у Харкові міський голова їздить на броньовику і з ним можна зустрітися, а у вас хаос, розривають ковдру і ніхто нічого не хоче робити.

Ми тепер будемо працювати на Харківщині в містечку Лозова. Там дуже стара траса, де остання картингова гонка була у 1998 році. Його треба відновлювати, він гірший ніж у вас, але місцева влада пішла назустріч. Ми підписали угоду і будемо відновлювати найбільший картодром Слобожанщини. Коли влада запрошує на зустріч із нами журналістів, відчувається інше ставлення до нас. А у вас є трек, покриття, вкладень потрібно значно менше, але вам це чомусь не цікаво.

***

Підсумуємо. Підприємець Сергій Голуб рік намагався відкрити прокат картів у Полтаві й в нього не вийшло. Наприкінці квітня громада Лозової повідомила про плани відновлення місцевого картодрому.

Спільними зусиллями харківських та лозівських картингістів на ділянці планують видалити аварійні дерева та замінити асфальтне покриття траси. Подібне повідомлення могло б бути й в Полтаві, але наше місто такий проект не зацікавив.

Микола ЛИСОГОР, «Полтавщина»